Jump to content
Sign in to follow this  
7121

String to Expression o_0?

Recommended Posts

7121

I'm actually learning a lot using AutoIt. I went from GOTO to using DO..UNTIL, and WHILE..WEND liek it was nothing. Now i got more of a noob question lol.

How do i covert a sting to expression?

I used this, but it returns it as a zero so yeah...

MouseClickDrag("left", 276, 392, 542, 392, 0)
Send ( "^c" )
$StringA = ClipGet()
$StringB = StringRegExpReplace ( $StringA, "=", "" )

MsgBox (0, "Answer:", $StringB )

CLIPBOARD: 11 x 11 (simple multiplication so yeah)

Share this post


Link to post
Share on other sites
BrettF

Well I have no idea what you mean, because your code doesn't match your post... :|

Please post a detail description of what you want and a sample of input, and then a sample of output you wish to have.

Cheers,

Brett

Share this post


Link to post
Share on other sites
zerobazar

Have a loot at function "execute" in the help file.

Best Regards.

Share this post


Link to post
Share on other sites
system24

I'm actually learning a lot using AutoIt. I went from GOTO to using DO..UNTIL, and WHILE..WEND liek it was nothing. Now i got more of a noob question lol.

How do i covert a sting to expression?

I used this, but it returns it as a zero so yeah...

MouseClickDrag("left", 276, 392, 542, 392, 0)
Send ( "^c" )
$StringA = ClipGet()
$StringB = StringRegExpReplace ( $StringA, "=", "" )

MsgBox (0, "Answer:", $StringB )

CLIPBOARD: 11 x 11 (simple multiplication so yeah)

It can't execute the string properly because you use the wrong operators for multiplication. It's supposed to be "*" not "x".

MouseClickDrag("left", 276, 392, 542, 392, 0)
Send ( "^c" )
$StringA = ClipGet()
$StringB = StringRegExpReplace ( $StringA, "=", "" )
$StringB = StringRegExpReplace ( $StringB, "x", "*" )

MsgBox (0, "Answer:", Execute($StringB) )

[center]It's a question of mind over matter, if I don't mind, it doesn't matter.[/center]

Share this post


Link to post
Share on other sites
7121

It can't execute the string properly because you use the wrong operators for multiplication. It's supposed to be "*" not "x".

MouseClickDrag("left", 276, 392, 542, 392, 0)
Send ( "^c" )
$StringA = ClipGet()
$StringB = StringRegExpReplace ( $StringA, "=", "" )
$StringB = StringRegExpReplace ( $StringB, "x", "*" )

MsgBox (0, "Answer:", Execute($StringB) )
OMG, thanks ^__^, let see if dis works

BTW. SYSTEM 24, for your signature, and icon, what font did u use for the 24?

Edited by 7121

Share this post


Link to post
Share on other sites
system24

SF Square Head.


[center]It's a question of mind over matter, if I don't mind, it doesn't matter.[/center]

Share this post


Link to post
Share on other sites
7121

SF Square Head.

sorry bout for the late replay, thanks :mellow:

I was also wondering, do you if AutoIt could attach to processes to edit its memory?

Edited by 7121

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.